FAQ
Wanneer is Fuiks eten en drinken geopend?
Fuiks heeft de deuren geopend op 26 december 2006 op het Vuykpark aan de Hollandse IJssel in Capelle aan den IJssel en is gevestigd op de voormalige scheepswerf van de familie A. Vuijk & Zonen.
Wat zijn de openingstijden?
Wij zijn open van dinsdag tot en met zondag van 11.00 tot middernacht en op vrijdag en zaterdag om 01.00. De keuken sluit om 22.00 uur. Wilt u zeker weten of we open zijn? Check dan even onze Facebook pagina. Of bel ons via 010 – 458 24 65.
Is het aan te raden van tevoren te reserveren?
Om er zeker van te zijn dat er een tafel beschikbaar is kunt u beter reserveren. Dat kan via het reserveringssysteem op deze website of bel even naar 010 – 458 24 65. Tijdens de openingsuren 11.00-12.00 en 15.00-17.00 zijn wij telefonisch goed bereikbaar.
Kan ik bij jullie langs komen zonder te reserveren?
Jazeker dat kan. Als het restaurant of terras vol zit kan je gewoon aan de bar of hoge bartafels wachten en genieten van een aperitief of cocktail tot er een tafel vrij komt.
Kan ik een tafel op het terras reserveren?
Wij reserveren tafels op het terras. Uiteraard worden tafels vrij gehouden voor onze gasten spontaan binnenlopen en passanten. Plaats nemen op het terras gaat in overleg met onze gastheren en gastvrouwen op de vloer.
Hoe bespreek ik een wens voor een specifieke tafel of plaats?
Dit kan alleen als voorkeur worden aangegeven bij uw reservering. Wij zullen hier bij het maken van de tafelplanning zoveel mogelijk rekening mee houden.
Kan ik ook komen om alleen te borrelen?
Jazeker, de bar is juist hiervoor. Natuurlijk gaan er ook gasten hier vooraf even wat drinken of wachten hier op hun medegasten voordat ze wat gaan eten.
Je kan trouwens ook gewoon van de kaart eten aan de bar als je wilt.
Verandert de menukaart regelmatig?
Wij hebben altijd wisselende gerechten en deze staan op de #VANDAAG. Om de paar maanden veranderen onze chefs en service de a la carte menukaarten lunch en diner.
Wat kost een drie gangen menu?
Het #VANDAAG. menu “de 3 van Fuiks” kost € 36,50 per persoon en wordt dagelijks zorgvuldig samengesteld met dagverse seizoensproducten die de markt die dag heeft te bieden. Bent u vegetarisch? Dat is geen probleem. Ook voor de vegetariërs wordt een menu samengesteld.
Serveert Fuiks een kindermenu?
Voor onze jongste gasten is er een kids en junioren menukaart of eten zij lekker mee met pappa en mamma.
Serveert Fuiks ook vegetarische gerechten?
Op de a la carte lunch- en dinerkaart staan vegetarische gerechten.
Staan er ook glutenvrije of veganistische gerechten op jullie menu?
Op onze a la carte menukaarten staan geen glutenvrije of veganistische gerechten. Echter, als u 24 uur van te voren belt om uw wensen door te geven, proberen wij hier rekening mee te houden. Bel hiervoor naar 010 – 458 24 65.
Ik wil graag met een gezelschap komen eten, kan dat?
Natuurlijk kan dat! Komt u met 10 of meer personen dan is het wenselijk om tevoren contact met ons op te nemen en een keuzemenu af te spreken. Wij hebben een aantal keuzemenu suggesties samengesteld en deze staan op de website pagina “Wij serveren” onder gezelschappen.
Mag mijn hond mee naar binnen?
Wij laten honden toe in het restaurant mits de hond niet tot last is van andere gasten en deze netjes onder de tafel plaats neemt. Neem voor alle zekerheid even contact op met onze maître.
Verstrekt Fuiks dinercheques en hoe kan ik deze bestellen?
Ja! Een dinercheque ter waarde van € 20 per stuk kan in het restaurant gekocht worden.
Ik heb iets te vieren en wil graag dat er iets extra’s wordt geserveerd of georganiseerd
Wij denken graag met u mee over de mogelijkheden. Daag ons uit! U kunt uw wensen telefonisch bespreken vanaf 15.00 uur of vul het contactformulier in op onze website en binnen 24 uur reageren wij.
Wij gaan trouwen!
Fuiks eten en drinken is een officiële trouwlocatie waar zelfs de huwelijksvoltrekking plaats kan vinden, inclusief het diner, receptie en feest. Voor meer informatie maken wij met het aanstaande bruidspaar een afspraak. Wij realiseren droom bruiloft…
Ik heb een vraag. Waar kan ik dit melden?
Wij zijn per email te bereiken op etenendrinken@fuiks.nl
Waar kan ik parkeren?
U parkeert uw auto gratis op de openbare en invalide parkeerplaatsen aan de Dorpsstraat en na 17.00 op het parkeerterrein van onze buren. Uw boot legt u aan op het verlichte ponton en 200 meter loopafstand van Fuiks.
Hoe kan ik mijn klacht of tip kenbaar maken?
Wij doen altijd ons best, maar er kan natuurlijk altijd wat mis gaan. Horeca is mensenwerk. We horen graag als u ergens kritiek over heeft. Dan kunnen wij ervoor zorgen onmiddellijk wordt opgelost of verbeterd! Als er iets is vraag naar de maître of chef op het moment zelf. Op een later moment kunt u ons op de hoogte brengen via de email u ontvangt als u online heeft gereserveerd of zend een email aan etenendrinken@fuiks.nl.
Ik wil graag werken bij Fuiks eten en drinken, waar kan ik solliciteren?
Als je ons online sollicitatieformulier invult en zendt dan heb je binnen 24 uur een antwoord. Ga naar www.fuiks.nl/werken.
Is Fuiks eten en drinken een leerbedrijf?
Fuiks is een erkend leerbedrijf en voor meer informatie ga je naar https://zoeken-mijn.s-bb.nl/Home/Details?LeerbedrijfId=100150773
Wij bedienen
Bij Fuiks Eten en Drinken is het spontaan binnenlopen, wilt u echter zeker zijn van een tafel reserveer dan online of bel 010-4582465.
Voor een telefonische reservering vragen wij uw naam en telefoonnummer.