Website

Deze website is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Flekotech en Lionshart Support. Fuiks Eten & Drinken heeft als doelstelling om actualiteit op eenvoudige en overzichtelijke wijze aan haar doelgroep te communiceren. Daarbij zijn het gebruik van een ‘eenvoudig’ en ‘rustige’ vormgeving, gebruik van open source technologie en het integreren met diverse social media platformen belangrijke wensen.

 

Bij het ontwerpen en prototypen van de website is het communiceren van de actualiteit als uitgangspunt genomen. De Fuiks brigade is gewend op actualiteit te publiceren via Twitter (waarna het automatisch ook op Facebook wordt gepubliceerd). Een bericht bestaat vaak uit een tekstuele uiting en een foto. Het open karakter van Twitter maakt het mogelijk om deze berichten (inclusief foto’s) door de Fuiks website te laten uitlezen en te tonen op de homepage. Door middel van deze integratie heeft de brigade geen extra werk voor het publiceren op de website. De integratie met Twitter gaat nog verder dan de fotocarousel op de homepage. Op de homepage wordt een ‘tag cloud’ getoond met prikkelende tags die gebruikt zijn in de tweets van het @fuiks Twitter account. Deze tag cloud wordt steeds automatisch geactualiseerd zonder dat de brigade daar werk aan heeft.

 

Bovenstaande integratie is ook toegepast voor het platform Foodspotting. Op de homepage worden automatisch de meest recente foto’s van Fuiks gerechten gepost. Via Foodspotting delen gebruikers gerechten door er foto’s (vaak via hun telefoon) van te maken en toe te voegen bij de gelegenheid waar zij op dat moment zijn. Hierdoor wordt niet alleen door de brigade content toegevoegd aan de website, maar ook door bezoekers van Fuiks. Een stukje user generated content dus.

 

Bezoekers willen de mogelijkheid hebben om datgeen wat ze op dat moment lezen zo gemakkelijk mogelijk te delen in het sociale netwerk van hun keuze (Facebook, Twitter, Google+). Op iedere pagina van de website zijn daarom zogenaamde ‘social buttons’ te vinden om dit mogelijk te maken. Door het laten delen van een pagina door een bezoeker wordt de link naar de pagina effectief verspreid over het sociale netwerk van de gebruiker. Omdat zo’n bericht altijd een korte link terug naar de Fuiks website bevat, is de kans groot dat mensen uit het netwerk van de gebruiker de Fuiks website zullen bezoeken.

 

Voor de getoonde agenda van Fuiks Eten & Drinken wordt gebruik gemaakt van integratie met Google Calender. Hierdoor is het voor de brigade gemakkelijk om evenementen te beheren op een wijze die ze gewend zijn (via de vertrouwde Google omgeving op hun telefoon of pc).

 

Fuiks maakt voor het versturen van nieuwsbrieven gebruikt van de YesHello applicatie. Een aanmelding voor de nieuwsbrief via de website wordt automatisch doorgestuurd naar de YesHello applicatie. Door deze integratie is dus wederom geen extra menselijke handeling vereist voor het overzetten van adressen van de website naar de YesHello applicatie.

 

Als basis voor de Fuiks website en het beheren van content wordt gebruik gemaakt van het open source platform WordPress.

 

Voor meer informatie over dit concept of interesse in een dergelijke oplossing (of advies) voor uw bedrijf, neem dan vrijblijvend contact op met Pieter Wolthoorn (pieter@flekotech.nl) of Marinus Bothof (info@lionshart.nl).

 

Reacties zijn gesloten.